INFÚZIÓS, INJEKCIÓS KEZELÉSEK

Rendelésünkön lehetőség van infúziós, injekciós kezelések elvégzésére. A vénás, illetve izomba adott, intramuscularis, készítmények gyorsabb hatásúak és hatékonyabbak, mint a szájon keresztül szedhető megfelelőik tabletta, vagy kapszula formájában. Hatékonyságuk kiemelkedő akut betegségek kezelésében, de krónikus betegségekben is jelentős segítséget jelent, mint például fájdalomcsillapítás, gyulladáscsökkentés, vashiány pótlása, csontritkulás, vitaminpótlás – roborálás, folyadékpótlás, idegrendszeri betegségek, stb.

A kezeléseket vagy saját (magánrendelés keretében), vagy más társszakma szakorvosai javaslata alapján végezzük el. A kezeléseket mindig szakorvosi vizsgálat előzi meg. A beadandó készítmény típusától függően szükség lehet a kezelés előtt laborvizsgálatra, vagy más vizsgálatokra. Rendelésünk keretében csak hivatalos, patikai forgalomba elérhető készítményeket alkalmazunk. Illegális, gyanús forrásból származó, OGyEI által nem engedélyezett készítményeket nem áll módunkban beadni.

A fent említett kezeléseket rendelőnkben, erre kialakított helységben végezzük, előzetes megbeszélés és időpont egyeztetés alapján.

A készítményeket vagy mi rendeljük be, vagy recept alapján a beteg váltja ki, ennek költsége a mindenkori patikai forgalmi ár. Az infúziók, injekciók beadásának díja tartalmazza a beadáshoz szükséges eszközök díját (fecskendő, tű, branül, fertőtlenítő, kötszer, stb.) és a munkadíjat.

A leggyakrabban használt készítményeket az alábbiakban soroljuk fel.

INFÚZIÓS KEZELÉSEK

Fájdalomcsillapítás és gyulladáscsökkentés:

Neodolpasse

250 ml oldatos infúzió tartalma: diklofenák-nátrium 75 mg, orfenadrin-citrát 30 mg

A diklofenák fájdalomcsillapító, gyulladásgátló és lázcsillapító hatással bír, az orfenadrinnak izomlazító hatása van.

A Neodolpasse oldatos infúzió akut és krónikus fájdalommal és gyulladással járó állapotokban nyújt segítséget, mint a:

• gerincpanaszok,

• reumás betegséghez kapcsolódó fájdalmak,

• ízületi fájdalmak: térd, váll, stb.

• műtétek utáni fájdalmak, egyéb eredetű gyulladásos jellegű fájdalmak.

75 mg/3 ml oldatos injekció, diklofenák-nátrium, 100 ml Salsolba higítva

• reumás ízületi fájdalmak (artritisz) fellángolása, hátfájás, vállízületi merevség, teniszkönyök és egyéb reumás panaszok,

• köszvényes roham,

• epekövek, illetve vesekövek okozta fájdalom,

• műtéti beavatkozást vagy egyéb sérülést követő fájdalmak és duzzanatok.

Vashiány pótlása:

Ferrlecit

12,5 mg/ml: 12,5 mg ferrum (vas) {nátrium-vas (III)-glükonát komplex formájában} 1 ml oldatos injekcióban, 100 ml Salsolban higítva

Ferinject

50 mg vas/ml oldatos injekció, 100 ml Salsolban higítva.

Vashiányos állapotokban alkalmazható, amelyekben szájon át történő vaspótlás nem lehetséges, vagy nem hatékony, vagy a tablettás készítménynek mellékhatásai jelentkeznek..

Csontritkulás kezelése:

Biszfoszfonátok, melyek a rendszeres tabletta szedését kiváltják, ezáltal megkerülhetők a nyelőcső- és gyomorpanaszok, illetve egyéb mellékhatások. Az infúziós készítmények mellett a kálcium készítmény és D3 vitamin folytatandó!

Aclasta

5 mg zolendronsav oldatos infúzió/100 ml (évente 1 alkalommal elegendő)

Idegérintettség kezelése:

Cukorbetegség, illetve egyéb betegségek által okozott idegbántalom (polineuropátia), végtagzsibbadás, végtagfájdalom, fonákérzés, egyéb érzészavarokok, például bizsergő érzés, tűszúrás-szerű fájdalom, stb. esetén.

Thiogamma

oldatos infúzió (tioktánsav) 50 ml.

Értágító kezelések:

Chinotal

100 mg pentoxifillin oldatos injekció 5 ml, 500 ml Salsolban higítva

Elzáródással járó artériás megbetegedésben, érelmeszesedés, vagy cukorbetegség eredetű artériás-vénás megbetegedésekben (járáskor jelentkező lábszárfájdalom, cukorbetegség okozta érelváltozás, trombózis utáni állapot, lábszárfekély, gangréna); ér-, illetve idegbántalom esetén. A szem vagy a belső fül degeneratív eredetű látás-, illetve hallászavart okozó vérkeringési zavaraiban. Agyi keringési zavarokban (agyi érelmeszesedés következményes állapotai, mint koncentrációképesség gyengesége, csökkenése, szédülés, memóriazavarok) vérellátási zavarok és agyvérzés utáni állapotok esetén.

Nootropil

3 g/15 ml piracetam oldatos injekció, 500 ml Salsolba higítva

Memóriazavarok, szédülés és ahhoz társuló egyensúlyzavarok kezelésére használjuk.

Magnézium pótlás

Cormagnesin

2,0475 g/10 ml magnézium-szulfát-heptahidrátot oldatos injekció, 500 ml Salsolban higítva

A magnézium központi szerepet játszik az emberi szervezetben. Elősegíti a normál izom- és idegfunkciók fenntartását, egyenletesen tartja a szívritmust és erősíti a csontokat. A magnézium részt vesz a vércukorszint szabályozásában és hozzájárul a normális vérnyomás fenntartásához. A magnéziumhiány izomgörcsök, különösen éjszaka jelentkező lábikragörcsök formájában jelentkezik, de előfordulhat a nyak-, a váll- és a hátizmok görcse is. A magnéziumhiány szívdobogásérzést, felgyorsult szívverést, illetve szívfájdalmat, valamint fejfájást, migrént, illetve funkcionális gyomor és emésztőrendszeri görcsöket okozhat.

Alaklmazási terület:

• magnézium hiányállapotok kezelése, ha a szájon át történő magnéziumpótlás nem lehetséges, vagy nem elegendő.

• a magnéziumhiány által okozott izomgörcsök kezelésére

• szívritmuszavarok kezelése

INTRAVÉNÁS KEZELÉSEK

• melyeket direkt vénába adjuk be, infúziós típusú hígítás nélkül alkalmazzuk

Gyomorvédelem

Controloc

A Controloc pantoprazol hatóanyagot tartalmaz. A Controloc egy „szelektív protonpumpa-gátló", egy olyan gyógyszer, ami csökkenti a gyomorban termelődő sav mennyiségét. A gyomorsav okozta gyomor- és bélbetegségek kezelésére szolgáló készítmény. Alkalmazási területe:

• A nyelőcsőbe történő gyomorsav-visszafolyás által okozott gasztro-özofágeális reflux betegség tüneteire (pl. gyomorégés, savas felböfögés, nyelési fájdalom).

• Reflux özofágitisz (a gyomorsav visszafolyása által okozott nyelőcsőgyulladás), gyomor- és nyombélfekély tartós kezelésére, és a kiújulás megelőzésére.

• A nem-szteroid gyulladáscsökkentők és egyéb gyógyszerek (vérhígitók, stb.) okozta nyombél- és gyomorfekély, gyomorvérzés megelőzésére.

Fájdalomcsillapítás és gyulladáscsökkentés:

• köszvényes roham,

• epekövek, illetve vesekövek okozta fájdalom,

• műtéti beavatkozást vagy egyéb sérülést követő fájdalmak és duzzanatok.

Algopyrin

• fájdalom- és lázcsillapító

Görcsoldás

NoSpa

A No-Spa injekció görcsoldó készítmény. A következő betegségek esetén alkalmazható: - ---

• simaizomgörcsök az epeutakat érintő megbetegedésekben: epekövesség, az epehólyag vagy az epeutak gyulladása,

• húgyúti eredetű simaizomgörcsök: húgyúti (vese-, húgyvezeték) kövesség, vesemedence-gyulladás, húgyhólyag-gyulladás, húgyhólyaggörcs,

• gyomor-bélrendszeri simaizomgörcsök esetén: gyomor- és nyombélfekély, gyomornyálkahártya-gyulladás, a gyomorszáj és gyomorkapu záróizmának görcse, vékony-és vastagbélgyulladás,

• Nőgyógyászati megbetegedésekben: fájdalmas menstruáció, vagy menstruációs görcs.

Hányingercsillapítás

Cerucal

• a gyomor- és a bélrendszer mozgását fokozó, valamint a hányingert, hányást megelőző, megszüntető gyógyszer.

Csontritkulás kezelése

Ossica

3 mg ibandronsav oldatos injekció elõretöltött fecskendõben

Az Ossica visszafordíthatja a csontvesztés folyamatát azáltal, hogy megállítja a további csontvesztést és növeli a csonttömeget. Az Ossica csökkentheti a csonttörés valószínűségét. A csontritkulás (oszteoporózis) azt jelenti, hogy a csontok elvékonyodnak és meggyengülnek, ami a változás kora (menopauza) után gyakran bekövetkezik a nőknél. A menopauza idején a nők petefészke beszünteti a női hormon, az ösztrogén termelését, mely hormon segítségével a csontok egészségesek maradnak. Minél korábban következik be a menopauza, annál nagyobb a csontritkulás miatti törés kialakulásának kockázata.

Vízhajtás

Furon

10 mg/ml furosemid oldatos injekció

A Furon 10 mg/ml oldatos injekció alkalmazása akkor javasolt, ha a furoszemid szájon át történő alkalmazásával nem érhető el megfelelő vizeletmennyiség, perzisztáló ödémák esetén.